در مقاله ثبت تغییرات شرکت های تجاری همه تغییرات شرکت ها با جزئیات کامل توضیح داده شده است. در صورتیکه نیاز به مشاوره تخصصی و یا طرح سوال دارید. شماره موبایل 09189414281 کارشناس متخصص تیم تک نیک ثبت آماده پاسخ به هر گونه سوالات ثبتی شرکت شما کارفرمایان عزیز می باشد.
پس از مطالعه این مقاله خواهید دانست که سه روش اصلی ثبت تغییرات به همراه شرایط ومقررات آنها و همچنین وظایف هر کدام به تفصیل خواهید خواند. و اینکه پاسخ به سوالاتی از جمله: انواع تغییرات شرکت ها کدام هستند؟ مدارک لازم برای ثبت صورتجلسه تغییرات کدامند؟ هزینه ثبت صورتجلسات چقدر است؟ نحوه ثبت تغییرات و مراحل ثبت آن چگونه می باشد؟ مجمع عمومی عادی و فوق العاده و صورتجلسه هیات مدیره اهداف و وظایف و جزئیات آنها را کامل خواهید خواند.
در صورتیکه می خواهید تغییرات شرکت را بروزرسانی کنید. و صورتجلساتی برای ثبت دارید. پیشنهاد می کنم به این مقاله جامع ثبت تغییرات شرکت ها مراجعه فرمایید.
توضیحاتی در زمینه ثبت تغییرات شرکت ها
هیات مدیره و سهامداران بعد از تاسیس شرکت در اداره ثبت شرکت ها، چه بصورت اجباری و یا با اراده و اختیاری بعد از ثبت و تشکیل هر نوع شرکت، تصمیم به تغییر یا افزایش یا کاهشی در مقررات شرکت و اساسنامه را بگیرند.
جهت تکمیل هر نوع تغییراتی در شرکت، لازم است که جلسه ای برگزار و یک صورتجلسه ای را تنظیم نمایند. تصمیمات که در جلسه گرفته می شود، توسط سهامداران حاضر در جلسه صورت می گیرد. که برای ثبت و قانونی کردن این تصمیمات و یا تغییرات (دستور جلسه) به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری استان محل ارسال گردد.
در نتیجه ثبت تغییرات شرکت بر اساس روالی که گفته شد. اینست که صورتجلسه مربوطه را در اداره ثبت شرکت ها وارد سامانه نمود و ثبت نهایی شود. و بعد از آن از طریق سامانه روزنامه رسمی کشور و همچنین روزنامه کثیرالانتشار به اطلاع عموم و اعضای شرکت و همچنین ادارات مربوطه بانک ها، نهاد های ذیربط و غیره …. برسد. و شرکت با تغییری که انجام می دهد به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
آیا ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت نیاز به تخصص دارد؟
همین طوریکه روال ثبت تغییرات یکی از تخصصی ترین موارد امورات ثبتی شرکت ها می باشد. حتما لازم است که برای ثبت تغییرات یا از مشاور متخصص کمک گرفته شود. و یا اینکه این تغییرات را به کارشناسان ثبتی مطمعا و همچنین کسانی که از لحاظ تعرفه با انصاف بوده و مضاف بر آن یک متخصص با تجربه و دقیق باشد.
دلیل آن هم اینست که در صورتیکه کوچکترین اشتباهی در مراحل ثبت و همچنین تنظیمات و پیوست های صورتجلسات پیش بیاید. حتما از جانب اداره ثبت شرکت ها عودت داده خواهد شد. در نتیجه این تغییرات مهم و تخصصی لازم است توسط موسسات ثبتی معتبر و یا افرادی که اشراف کامل به قانون تجارت و همچنین آخرین تغییرات بخش نامه ها را رصد کرده باشد. همچنین در سامانه در رابطه با این موضوع تخصص دارند. باید انجام شود.
3 روش ثبت صورتجلسات تغییرات شرکت ها
انواع و مراحل ثبت صورتجلسات تغییرات شرکت ها به سه روش زیر تقسیم می شوند:
- صورتجلسه مجمع عمومی موسسین
- صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده
- صورتجلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده
مدارک لازم برای ثبت تغییرات شرکت ها
برای این که بخواهید تغییراتی در شرکت ایجاد نمایید، باید تمامی اعضاء با این تغییر موافقت نمایند. مدارک مورد نیاز برای ثبت تغییرات شرکت عبارتند از :
- یک صورت جلسه تغییرات باید تنظیم و ثبت سامانه گردد.
- بسته به نوع تغییری که قصد آن را دارید. نوع صورتجلسه انتخاب شود.
- مدارک شناسایی اعضای سهامدار و یا شرکا باید ارائه شود.
مدارک و مشخصات مدیران شرکت تهیه شود.
- پرداخت هزینه سامانه روزنامه رسمی کشور باید مد نظر داشته باشید.
- در صورتیکه دستور جلسه مبنی بر انحلال شرکت، افزایش سرمایه کاهش سرمایه و ادغام شرکت باشد. باید کلیه شرکا در جلسه حضور داشته باشند.
- کپی روزنامه رسمی به همراه تغییراتی که قبلا ثبت شده است ارائه شود.
- آگهی تاسیس شرکت به همراه اساسنامه شرکت ارائه گردد.
- تصویر برابر با اصل از مدارک شناسایی اعضای هیات مدیره جدید باید ارائه شود.
تعدادی از انواع مختلف تغییرات شرکت کدامند؟
- تصمیم گیری در مورد انحلال شرکت
- افزایش و یا کاهش سرمایه شرکت
- تغییر، افزایش و یا کاهش موضوع فعالیت شرکت
- تغییر آدرس شرکت در واحد ثبتی مورد نظر و یا در واحد ثبتی دیگر
- تاسیس شعبه جدید برای شرکت
- تغییرات در مدیران دارنده لمضای مجاز شرکت
- نقل و انتقال سهام سهامداران و یا شرکاء
- تغییر و یا اصلاح مواد اساسنامه مصوب شرکت
- انتخاب بازرس و یا بازرسان
- انتخاب اعضای اصلی و علی البدل هیات مدیره
- انتخاب سمت اعضای اصلی هیات مدیره
- و غیره …
انواع روش های ثبت تغییرات شرکت ها
- تنظیم و ثبت سامانه ای تغییرات شرکت از طریق هیات مدیره
- ثبت تغییرات در شرکت از طریق مجمع عمومی عادی و یا فوق العاده
- انجام تغییرات شرکت ها از روش برگزاری مجمع عمومی فوق العاده
بروز رسانی مجامع شرکت ها یعنی چه؟
زمانیکه ادارات و یا سازمانه ها و بانک ها و شرکت های طرف قرارداد شما به شما بگویند که شرکت خود را بروز نمایید. اولین کاری که باید انجام دهید اینستکه آخرین تغییرات شرکت را نگاه کنید. و ببینید که آیا مدت فعالیت هیات مدیره که در شرکت سهامی خاص 2 سال و در شرکت های تعاونی 3 سال و همچنین مدت فعالیت بازرسان شرکت را هم چک کنید که آیا یکسال آن گذشته است یا نه؟ در صورتیکه مدت فعالیت مدیران و بازرسان گذشته است.
شما در این شرایط باید دو تا مجمع بگیرید. شما باید مجمع عمومی عادی (یا عادی بطور فوق العاده) و یک صورتجلسه هیات مدیره را به ثبت برسانید. تا مجامع شرکت را بروزرسانی کرده باشید.
در صورتیکه برای ثبت تغییرات شرکت تان تیم تک نیک ثبت را انتخاب کرده اید. کارشناسان ما با کمترین زمان و هزینه با افتخار امورات ثبتی شما را به ثبت می رساند. در صورتیکه نیاز به مشاوره دارید. به شماره 09189414281 تماس حاصل فرمایید.